Музична до-мі-солька
 Меню сайта


 Новини


 Календарик
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031


 Пісенька Капітошки


 Погода


 Партнери
Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений


 Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вітаю Вас, Гість · RSS 23.07.2019, 17:26
 

«В кожнім святі треба єднати народне, національне, фольклорне і давати щось естетичне, красне й радісне, веселе.

У радощах лежить усе світле, що зазнає дитина в своїй молодості, що дає потім втішний спомин дорослому».

  С.Ф.Русова

 
 
 
 
 
 
 
Реформа системи освіти, яка стосується і дошкільників, висуває розвиток творчості дитини, як одну із пріоритетних задач. Без її вирішення неможливо виконати головні завдання дошкільної освіти, розроблену у „Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні”: формування базиса особистої культури дитини через відкриття її світогляду у цілому і різнобічному.
Дитина не повинна пасивно спостерігати оточуючий світ, вживати готову інформацію і копіювати її. Саме від творчих людей залежить розвиток суспільства. Перші творчі здібності особистості проявляються в дошкільному віці. Перед педагогами стоїть задача знайти шляхи своєчасного прояву у кожної дитини інтересів, природних задатків, здібностей і створити оптимальні умови для їх розвитку. І визначати конкретні сфери творчого потенціалу.
Як відомо, музика - вид мистецтва, який суттєво впливає на становлення особистості. Вона збагачує почуття дитини, сприяє оволодінням вмінням відчувати ритм, і мелодію твору, формує здібності адекватно реагувати на них своїм голосом і рухами, розвиває інтерес до різних музичних інструментів і бажання на них грати. Головне в музичному розвитку дошкільнят - повести дитину в різнобарвний світ музики, навчити дитину жити „нею”. Задача педагога полягає в тому, щоб дитина робила це не тому, що так треба, а щоб дитина сказала:” Я буду робити це тому, що хочу, тому, що це мені цікаво.” Музичне виховання - частина естетичного виховання дитини. Естетичне виховання проходить через ознайомлення дітей з різними видами мистецтва (музика ,образотворче мистецтво, театр, хореографія, література, фольклор). Музика розвиває музичну культуру і формує позитивні якості особистості. Музика в більшій ступені, ніж інший вид мистецтва доступний дитині.
Під час слухання музики розвивається таке поняття, як емоційно образний зміст музики. Тобто діти знаходять зв׳язок між засобами музичної виразності і змістом музики. Ефективними видами занять, які дозволяють дитині розкритися повніше і яскравіше як особистості, являються розвивальні, домінуючи, комплексні, тематичні заняття. Розвиток особистості дитини, сприяють дитячі музичні свята. Основою свята це є гра, веселе дійство, де є вільна музична діяльність. Викликаючи емоції радості, свята закріплюють знання дітей про оточуючий світ, розвивають мову дитини, творчу ініціативу та естетичний смак.
Підводячи підсумок скажу, що музика займає особливе місце у вихованні дошкільників. Головний принцип - це оптимальне співвідношення навчання та творчості. Музика має величезне значення у житті дитини, пробуджує думку, дає поштовх до розквіту творчості і відкриває таємні дверцята дитячої душі. Музичним вихованням у нашому садочку опікуються музичні керівники:
 
Матвеєнко Тетяна Миколаївна,
освіта вища, педагогічний стаж : 1р.
 
Цибульська Наталія Василівна,
освіта: повна вища "спеціаліст ІІ категорії” педагогічний стаж : 12р.
 
Мета діяльності музичного керівника у ДНЗ № 5 «Капітошка»:
 1. Розвивати музичні здібності дітей ( музикальність, музичну пам’ять, слух, уяву, відчуття ритму )
 2. Сприяти розширенню уяви про навколишній світ.
 3. Вчити дітей емоційно реагувати на музику.
 4. Виховувати здатність сприймати, відчувати і розуміти музичний твір, розвивати творчі здібності дошкільнят.
 5. Виховувати любов до мистецтва.
 6. Пробуджувати творчу активність.
 
Основні завдання музичного керівника:
1. Навчити дітей необхідним вокально-хоровим навичкам.
2. Виразно і емоційно передавати настрій і характер пісень.
3. Навчити правильно брати дихання, інтонувати мелодію.
4. Виконувати основні музично-ритмічні рухи.
5. Ритмічно грати на музичних інструментах, імпровізувати, фантазувати.
6. Відчувати і розуміти музику.
7. Розвивати музикальність( розвивати слух, пам’ять, мислення )
8. Ознайомити дітей з нотною грамотою.
9. Викликати бажання рухатися під музику.
10. Заохочувати і зацікавлювати дітей до музичного мистецтва.
 

 

М У З И К О Т Е Р А П І Я

Музикотерапія може ефективно використовуватися в процесі створення сприятливих психологічних умов для формування креативних якостей особистості у дітей молодшого дошкільного віку.

Використання музики допоможе знизити інтенсивність емоційних реакцій, замкнутість, неадекватність поведінки, тому так важливо правильно підібрати ту чи іншу мелодію, враховуючи емоційний стан дитини. Цей підбір здійснюється на основі двох основних параметрів конкретного твору – темпу і ладу.

Якщо дитина відчуває смуток, то можна включити повільну мінорну музику:

· Наприклад, Чайковський – вступ V і фінал IV симфоній;

· Бах – друга частина концерту № 5 ре мінор.

При роздратуванні, гніві, хвилюванні і тривозі добре включити швидку мінорну музику: наприклад,

· Шуман – «Порив»;

 

· Шопен – скерцо № 1;

· Бах – прелюдія до мінор з «Добре темперованого клавіру»;

· Дебюссі – «Кроки на снігу», «Сирени».

Спокійний настрій створить повільна мажорна музика, наприклад:

· Шуберт – «Аве Марія»;

· Бородін – ноктюрн з «Струнний квартет»;

· Равель – «Павана».

Радість, веселощі, торжество висловлюють швидкі мажорні мелодії, наприклад:

· Моцарт – «Маленька нічна серенада» (фінал);

· Бетховен – фінали V і IX симфоній;

· Лист – фінали рапсодій № 6, 12;

· Равель – «Болеро».

Замість творів композиторів можна використовувати запис звуків природи (море, ліс, гроза, дощ і т. д.).

Проведення під музику режимних моментів у процесі адаптації допоможе маленькій дитині швидше влитися в новий дитячий колектив, до того ж дитина отримає великий емоційний заряд.

У процесі занять, насичених емоційно привабливими творчими контактами, у замкнутих дітей поліпшується комунікабельність, формуються навички спілкування, виникають неформальні зв’язки з однолітками. Боязкі, боязкі, тормозимость діти набувають впевненість у собі. Для десенсибілізації їх страхів використовується наступний прийом. Дошкільнятам дається завдання приготувати з картону маску страху. Образ малюється з двох сторін так, що використовуючи маску для того щоб налякати інших, дитина змушена опинитися буквально лицем до лиця з власним страхом. Вдома дитина репетирує перед дзеркалом «танець страху», який виконує потім перед усіма дітьми під відповідну музику (Гріг «В печері гірського короля», Чайковський «Баба Яга»). Після того як усі діти виконали свій танець під потенціюють страх музику, дається інструкція повторити його під контрастну музику (регтайм, кантрі м’юзік, «У настрої» Г. Міллера).

Гумористичне обігрування страхів, спровоковане веселою музикою, завершує карнавальний танець.

У процесі використання подібних прийомів розгальмування, агресивні, егоцентричні діти привчаються стримувати імпульсивні спонукання, рахуватися з інтересами оточуючих. В даному випадку рекомендується хоровий спів, участь у фольклорних ансамблях, що володіють великими можливостями використання експресії народних пісень, частівок, танців (з притупуванням, пританцьовуванням). Діти дуже люблять грати в «дитячих оркестрах» на найпростіших музичних інструментах (бубнах, трикутниках, дзвіночках, барабанах, дудках, ложках, ксилофонах), розучувати народні та бальні танці. Це дуже допомагає в процесі розкриття їх творчих здібностей та формування креативних якостей особистості.


 

Планування у нашому садочку з музичного виховання спирається на Державну базову програму розвитку дитини дошкільного віку «Дитина», є системним і цілеспрямованим. Знайомство з музикою починається із слухання різних музичних творів. Адже для того, щоб навчити дітей співати, танцювати, рухатися під музику, сприймати певний образ, потрібно спочатку виробити в дітей уміння вслухатися у звучання твору. Щоб музичні заняття не були одноманітними, ми вводимо різні музичні стилі (але матеріал повинен обов’язково бути зрозумілим і доступним для дітей). Використовуються аудіо записи різностильової музики, і класичні твори, і зарубіжні твори, і популярні пісні. Окрім слухання музики на кожному музичному занятті діти співають, виконують музично-ритмічні рухи (особливо дітям подобається ігрові пісеньки М. Шутя, які сприяють згуртованості і колективній співпраці). З величезним задоволенням діти грають на музичних інструментах, вивчають їх класифікацію завдяки цікавим історіям-казкам. (« Казка про дзвоники», «Великий і маленький барабан», «Про пригоди Лисички і сопілки»). Також діти приймають активну участь у виготовленні музичних інструментів з підручного матеріалу. Одне з найважливіших місць у нашому садочку займає театральна діяльність(ляльковий, пальчиковий, тіньовий театри, драматизація казок), які проводяться щомісячно.

Найулюбленішим дійством для дітей нашого садочку є свята та розваги. Це особливі дні, сповнені вітань, щирих побажань, очікування дива. Всі діти та працівники ДНЗ прагнуть організувати святкування так, щоб гостям та учасникам було весело і цікаво. Уже стало доброю традицією в нашому дошкільному закладі проводити календарні свята:
Осінні: «День народження Капітошки» «Осіннє листячко летить»
Зимові: «Ой, хто, хто Миколая любить» «Здрастуй, здрастуй Новий рік» «Щедрий вечір, добрий вечір!» «Стрітення»
Весняні: «Мама - сонечко в сім'ї, ми - промінчики її» «Великодні писанки» «День Перемоги» «Прощавай, садок дитячий»
Літні: «День захисту дітей» «Ой, на Івана, на Купала!»
 

 Під час свят батьки мають змогу спостерігати за діяльністю дітей, оцінити рівень їх здібностей і просто відпочити серцем і душею! Музичне мистецтво дає величезний простір для творчості та розвитку дитини і основне завдання музичного керівника полягає в тому, щоб створити всі сприятливі умови для розвитку музичних навичок. Слухайте музику! Співайте! Музикуйте!!!
 

 

                

Створити безкоштовний сайт на uCoz