Блоки З. Дьєнєша та кольорові палички Кюізенера
 Меню сайта


 Новини


 Календарик
«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


 Пісенька Капітошки


 Погода


 Партнери
Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений


 Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вітаю Вас, Гість · RSS 27.05.2020, 17:11
 
Палички Х. Кюізенера та логічні блоки З. Дьєнеша
  У всьому світі широко відомий дидактичний матеріал, розроблений бельгійським математиком Х. Кюізенером. Він призначений для навчання математиці і використовується педагогами різних країн в роботі з дітьми, починаючи з молодших груп дитячого садка і закінчуючи старшими класами школи.
 
  Палички Кюізенера називають ще кольоровими паличками, кольоровими числами, кольоровими лінієчками, рахунковими паличками. Основні особливості цього дидактичного матеріалу — абстрактність, універсальність, висока ефективність.
 
  Палички Кюізенера (Cuisenaire rods) - є багатофункціональним математичним посібником, який дозволяє "через руки" підвести до розуміння різних абстрактних понять. З математичної точки зору палички - це множина, на якій легко виявляються стосунки еквівалентності і порядку. У цій множині приховані багаточисельні математичні ситуації. Колір і величина, моделюючи число, підводять дітей до розуміння різних абстрактних понять, що виникають в мисленні дитини як результат його самостійної практичної діяльності ("самостійного математичного дослідження").
 
  Палички Кюізенера - відмінний посібник для маленьких математиків. З кольоровими паличками для рахунку діти можуть грати як самостійно, так і під керівництвом дорослого.
 
  Палички Кюізенера можуть стати своєрідною "кольоровою алгеброю". Дитина вчиться декодувати гру кольорів в числові співвідношення: чергування смужок — в числову послідовність, поєднання смужок в узорі — до складу числа. За допомогою складання узорів (килимків) виводяться властивості чисел (чим більше число, тим більше варіантів його розкладання), вирішуються "кольорові" рівняння (сума і різниця знаходяться через підбір невідомого із сукупності кольорових смужок).
 
  Палички Кюізенера як дидактичний засіб повною мірою відповідають специфіці і особливостям елементарних математичних понять, що формуються у дошкільників, а також їх віковим можливостям, рівню розвитку дитячого мислення, в основному наочно-дієвого і наочно-образного. У мисленні дитини відбивається перш за все те, що спочатку здійснюється в практичних діях з конкретними предметами. Робота з паличками дозволяє перевести практичні, зовнішні дії у внутрішній план, створити повне, виразне і в той же час достатнє узагальнене уявлення про предмет.
 
  Виникнення уявлень як результат практичних дій дітей з предметами, виконання рзноманітних практичних операцій, являються основою для розумових дій, вироблення навиків рахунку, вимірювання, обчислень, створюють передумови для загального розумового і математичного розвитку дітей.
  
За допомогою кольорових паличок дітей також легко підвести до усвідомлення співвідношень "більше — менше", "більше на… — менше на ...", познайомити з транзитивністю як властивістю стосунків, навчити ділити ціле на частини і вимірювати об'єкти, показати їм деякі прості види функціональної залежності, потренувати їх в запам'ятовуванні числа з одиниць і двох менших чисел, допомогти опанувати арифметичні дії складання, віднімання, в подальшому множення і ділення, організувати роботу по засвоєнню таких понять, як "лівіше", "правіше", "довше", "коротше", "між", "бути одного і того ж кольору", "бути не блакитного кольору", "мати однакову довжину" та ін.
 
  Використання "чисел в кольорі" дозволяє розвивати у дошкільників уявлення про число на основі рахунку і вимірювання. До висновку, що число з'являється в результаті рахунку і вимірювання, діти приходять на базі практичної діяльності, в результаті різноманітних вправ. Як відомо, саме такий спосіб уявлення про число є найбільш повноцінним.

  Існує методика введення дітей в світ логіко – математичних уявлень з допомогою спеціальної серії навчаючих логіко – математичних ігор. В цих іграх моделюються такі логічні і математичні конструкції, розв’язуються такі задачі, які сприяють прискоренню формування і розвитку у дітей простих логічних структур мислення і математичних уявлень.
 
  Для цих ігор ми використовуємо «Логічні блоки», які розробив угорський психолог З. Дьєнеш.
 
  Логічний матеріал представляє собою набір із 48 логічних блоків, які відрізняються між собою за чотирма властивостями:
 1. формою – круглі, квадратні, трикутні, прямокутні;
 2. кольором – червоні, жовті, сині;
 3. розміром – великі і маленькі;
 4. товщиною – товсті і тонкі.
 
  Використання логічних блоків в іграх з дошкільниками дозволяє моделювати важливі поняття не тільки математики, але і інформатики: алгоритми, кодування інформації, логічні операції; будувати висловлювання з сполучниками «і», «або», часткою «не» та ін. Подібні ігри сприяють прискоренню процесу розвитку у дошкільників найпростіших логічних структур мислення і математичних уявлень. За допомогою цих ігор діти успішно засвоюють в подальшому основи математики та інформатики.
 
   
 


                

Створити безкоштовний сайт на uCoz