АДАПТАЦІЯ
 Меню сайта


 Новини


 Календарик
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031


 Пісенька Капітошки


 Погода


 Партнери
Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений Изображение - savepic.su — сервис хранения изображений


 Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вітаю Вас, Гість · RSS 23.07.2019, 17:27

Оформляючи дитину в дитячий садок, батьки переживають: як її зустрінуть чи буде їй добре.

Потрапивши в незнайому ситуацію, вимушено спілкуючись з незнайомими людьми, навіть доросла людина буде почуватися некомфортно. Як почувається у таких умовах дво-трирічний малюк?

У чому полягають причини важкої адаптації до умов дитячого садка?

  1. Брак у сім’ї  режиму , який збігається з режимом дитячої групи у дошкільному навчальному закладі.
  2. Брак досвіду спілкування з незнайомими дітьми і дорослими.
  3. Несформованість елементарних культурно-гігієнічних навичок.
  4. Наявність у дитини специфічних звичок.
  5. Невміння зайняти себе іграшками.

У період адаптації, шановні батьки, ви можете допомогти своїй дитині і зарадити багатьом проблемам:

  1. За можливості розширяти коло спілкування дитини, допомогти подолати їй страх перед незнайомими людьми: звертати увагу дитини на дії і поведінку сторонніх людей, викликати позитивне ставлення до них.
  2. Не допускати висловлювань співчуття про те, що змушені віддавати дитину в дитячий садок.
  3. Привчати до самообслуговування, заохочувати спроби самостійних дій.
  4. Допомогти дитині розібратися з іграшками: для цього використовувати показ дій з ними, сюжетний показ, спільні дії, залучати дитину до спільної гри.
  5. Розвивати наслідування та імітування у діях дитини: «політаємо як горобчики», «пострибаємо як зайчики».
  6. Вчити звертатися до іншої людини, ділитися іграшкою, жаліти дитину, яка плаче тощо.

До моменту вступу в дитячий садок дитина вже має вміти самостійно сідати на стілець, пити з чашки, користуватися ложкою, їсти з хлібом, активно брати участь в одяганні і роздяганні тощо.

Наочним прикладом мають виступати насамперед самі батьки. Вимоги до дитини мають бути послідовними і доступними. Важливо також постійно вправляти дитину у тих діях, якими вона оволодіває, заохочувати дитину, давати позитивну оцінку навіть за спробу виконання.

Пам’ятка дорослому

Ми дивимось на дітей щодня або своїх рідних, або вихованців. А от чи бачимо ми їх, а тим паче розуміємо? Усім небайдужим дорослим, дорослим, які прагнуть розуміти дітей і бути зрозумілими, пропонуємо пам’ятку.

Зрозумій мене

Поведінкові прояви

Психологічні мотиви

Демонстративна неслухняність

Я хочу бути у центрі уваги

Егоїстичні прояви

Все на світі починається з мене

Пустощі

Я шукаю емоційних вражень

Впертість

Я вимагаю незалежності

Вередування

Я втомився від наказів, обов’язків

Замкнутість

Не влізайте в мою самотність і не залишайте мене одного

Агресія

Я шукаю собі самозахисту

Пасивність

Я не впевнений, що хороший, що у мене вийде

Аморальна поведінка

Я копіюю дорослих, приміряючи життя на себе

Непосидючість

У світі так багато цікавого

Образливість

Сигнал про нелюбов до мене

Безлад

Я хочу встигнути все і поспішаю жити

Скарги

Я вимірюю міру справедливості

Лінощі

Я нудьгую від не цікавості

Неуважність

Я приймаю лише значуще та близьке

Нудьга

Я очікую нових емоцій

Метушня, біганина

Я даю вихід енергії

Надмірна посидючість

Я можу тривалий час займатись улюбленою справою

 

Пропонуємоь до вашої уваги казки, які сприятимуть полегшенню адаптації дитини.

Нове знайомство

Жив собі зайчик, звали його Пухнастик. Мав він довгі вушка та маленький хвостик. Зай­чик швидко бігав та високо стрибав. А ще дуже любив своїх маму й тата. Любив із ними грати­ся, будувати башточки, ліпити гостинці своїм іграшкам.

Зайчик дуже любив гратися на лісовій галя­вині з іншими звірятками: лисенятком, ведмеди­ком, їжачком та сіреньким вовчиком. А от бра­тика чи сестрички в нього не було. Засумував Пухнастик.

—  Не сумуй, мій любий! — сказала мама си­нові. — Є у нашому лісі чарівний будиночок, де зранку звірята зустрічаються і разом грають у ве­селі ігри, малюють яскраві малюнки, співають та танцюють.

Стало Пухнастику цікаво.

—  Я теж хочу ходити до лісового садочка та гратися разом з іншими звірятами. Але мені тро­хи страшно, — там не буде тебе.

—  Але там буде Мудра Сова. Вона знає ба­гато казок та віршиків, тож тобі ніколи буде су­мувати. А ввечері ти нам із татом розкажеш, що цікавого дізнався та в яку гру грав із новими дру­зями.

—  Уранці зайчика розбудив Сонячний Про­мінчик та подарував йому гарний настрій. Зай­чик, узявши маму за руку, із задоволенням пі­шов знайомитися з новими друзями до лісового садочка.

 

Каприза

Жило-було маленьке Мишенятко Пік. Усе йому було не так. Любило мишеня пищати, тупо­тіти ніжками та кричати: «Не хочу! Не буду!».

Одного разу прокинувся Пік та й бачить: си­дить біля нього інше мишенятко — не маленьке, а велике, не сумне, а веселе. Сидить та весело пищить: «Пі-пі-пі!». Здивувалося Мишенятко та й пи­тає: «А чому це ти сидиш та пищиш?». А мишеня йому відповідає: «Усі звуть мене Каприза, я — твій найкращий друг. Давай разом вередувати, ото ве­селощі будуть навкруги!». Стали мишенята дружи­ти, разом жити.

Збереться Пік з іншими мишенятами їсти, а Каприза йому на вушко пищить: «Не буду я слух­няним, і їсти я не хочу!». Мишенятко Пік ніжками тупотить та повторює: «Не буду я слухняним і їсти я не хочу!». Збереться Пік із друзями погуляти, а Каприза йому на вушко знову пищить: «Не хочу одягатись, і не буду я взуватись!». Пік ніжками ту­потить та повторює: «Не хочу одягатись, і не буду я взуватись!». Пригощають Піка шматочком сиру, а Каприза тут як тут — давай пищати на вушко.

Набридло Піку Капризу слухати: «Ох ти і ве­редливий, Капризо, дай мені спокій. Не хочу з то­бою дружити, хочу слухняним бути!». Каприза злякався, перетворився на метелика та й полетів іншого друга шукати.

Мильні бульбашки

Маленьке Каченятко полюбляло купатись і завжди примовляло: «Я — жовтеньке Каченятко. Найбільше я люблю хлюпатись у водичці. Голівку опускаю, дзьобика вмиваю, крильцями махаю — водиченьку струшую, лапками «хлюп-хлюп» — рясочку шукаю». Але у Каченятка не виходило відчиститися від брудного листячка та пилу, бо воно не дружило з Милом.

—    Подивися на мене, — звернулося Мило до Каченятка, — яке я рожеве, гладеньке, запаш­не та ще й чарівне!

—  Як це чарівне? Ти вмієш чаклувати?

Мило усміхнулось і подарувало малюку бага­то різнобарвних мильних бульбашок, з якими було приємно бавитись. Граючись, Каченятко не помітило, як Мило допомогло йому стати чистеньким.

Зраділо Каченятко і запропонувало запаш­ному Милу бути вірними друзями.

Голосистий Півник

Прокинувся Півник сумним. Надворі накра­пав дощик і дуже не хотілося Півнику вранці йти до садочка. Але ж мама й тато поспішали на роботу.

Прийшов сумний Півник до садочка та за­зирнув у групу. А там... лунає чарівна музика, ве­селі нотки стрибають, як сонячні зайчики, звірята всі разом будують казковий замок і співають пі­сень. Зрадів Півник, зайшов до групи і теж заспі­вав свою улюблену пісню: «Ку-ку-рі-ку!».

 

Події, що відбуваються в нашій країні, певною мірою торкаються всіх її громадян.

Діти досить болісно переживають кризові ситуації. Отже, як

підтримати дитину, яка переживає посттравматичний стрес?

 

Поради для батьків

 

  • Подбайте, аби дитина перебувала в теплі та безпеці, подалі від шуму та значного скупчення людей.
  • Частіше обнімайте та притуляйте дитину до себе.
  • Говоріть із дитиною спокійним і ласкавим голосом.
  • Приділяйте дитині якомога більше часу і уваги.
  • Постійно нагадуйте дитині, що вона в безпеці.
  • Поясніть дитині, що вона не винна в тому, що сталося.
  • Намагайтеся не розлучати дитину з тими, хто піклується про неї – із братами, сестрами, близькими.
  • Дотримуйтеся звичного режиму життєдіяльності дитини.
  • Відповідайте на запитання дитини про події, що відбулися, простими словами, без подробиць, що можуть її налякати.
  • Дозволяйте дитині бути поруч із вами, якщо їй страшно.
  • Будьте терплячими, якщо дитина повертається до поведінки, яка властива дітям молодшого віку.
  • Створюйте умови для ігор та відпочинку дитини.

 

 


 

                

Створити безкоштовний сайт на uCoz